2018. aasta parim disainer on Stepan Solodkov

15. sept. 2018, Tallinn

Eile õhtul kuulutati pidulikul Eesti Disainiauhindade galal välja ADC*E Eesti Disainiauhinnad 2018 laureaadid, kus kategooriate ülene peaauhind Grand Prix läks üllatuslikult seekord pesufirma Crystal Rabbit tootefotodele, mille autoriteks olid Kertin Vasser, Kristel Jänes ja Taavet Kohal. Grand Prix valinud rahvusvaheline žhürii tunnustas fotosid uuenduslikkuse ja äärmiselt kvaliteetse teostuse eest kategoorias, kus terves maailmas oleks „nagu kõik juba tehtud“.

Eraldi äramärkimist vajab, et selle aasta konkursi võitude hulgas oli palju häid töid avalikule sektorile. Firmagraafikas pälvis suure süsteemi võidu Tallinna linnale tehtud uus visuaalne identiteet büroolt AKU, rebrändis Eesti Kaitseliidu uus graafika DDB'lt ja infograafikas ning animatsioonis võidutsesid Eesti e-tervise süsteemi tutvustavad klipid animatsioonistuudiolt Tolm. See on märk sellest, et hea disaini võimet inimeste elu päriselt paremaks muuta ja ka kulusid kokku hoida on hakatud märkama ka väljaspool eraettevõtlust.

Aasta Disaineriks valiti seekord Stepan Solodkov agentuurist Tabasco. Esmakordselt pälvib nii kõrge tunnustuse inimene, kes on tulnud Eestisse tööle koos oma perega väljastpoolt. Noore Püssi, ehk ADC*E noore disaineri auhind läks seekord Joonas Tensingule Polaar disainibüroost. Noore Püssi tiitel toob endaga kaasa ka mitu head võimalust osaleda ADC*Europe noortele suunatud programmides. Prillitoosi elutööauhinna pälvis kalligraaf Heino Kivihall, kelle panust Eesti disainiharidusse on raske üle hinnata.

Veebidisaini kategooriates läksid suuremad võidud Duxile, Fraktalile, Neway'le ja Idea AD'le.
Mitmes kategoorias korraga võidutsesid bürood Tabasco, Tolm, AKU, Tuumik Stuudio, Hmmm ja Velvet.
Pakendidisaini parimad olid seekord Jan Tomsoni kujundatud Moe Distillery Handsa ja Margus Tammiku disainitud vahva seeria kohvikule NOP.

Erioskuste illustratsiooni kuld läks Andreas Roossonile Hmmist Devex International'ile loodud seeria eest, animatsiooni kulla võitis Tolm Kid Zone ile tehtud vaheklippide eest, filmiategooria parim oli Eesti Kaupmeetse Liidule tehtud seeria Tabasco ja Bazooka ühistöö.
Parima reklaamteksti kirjutas Lauri Tikerpre Taevas Ogilvyst kohvitootjale The Brick.

Väikese firmagraafika kulla pälvis aasta disainer Stepan Solodkov Tabascost filmiproduktsioonifirmale Bazooka tehtud identiteedi eest.

Tüpograafia kategoorias tunnustati Aimur Takki, kes lõi Ida Raadiole uuendusliku kirjatüübi.

Trükiste kategoorias hinnati kõrgelt Anu Raua trükist, autoriks Tuumik disainibüroo, kes ühtlasi kujundas ka keskkonnagraafika kulla pälvinud Jutupeatuste tööd Tartu Linnaraamatukogule. Raamatukujunduse kuld läks AKUle huvitava arhitektuuriraamatu eest kliendile PART.

Kõiki finaliste ja võitjaid saate näha siin: http://defol.io/adcestonia/2018/finalists

Eesti Disainiauhinnad 2018 korraldab Eesti Disainikeskus koostöös Eesti Disainerite Liidu, ADC*E, Teenusmajanduse Koja ja Eesti Kunstiakadeemiaga.