Reglement
Eesti Disainiauhinnad 2018 Teenusedisaini auhinna osalemise tingimused
1. Taotluse Teenusedisaini auhinna saamiseks võivad esitada kõik ettevõtted ja asutused, kes on:
- kindlal eesmärgil (näiteks
efektiivsuse tõstmiseks või
rahvusvahelise konkurentsivõime
parandamiseks) teadlikult ehk läbimõeldult
ja planeeritult oma olemasolevat teenust kujundanud või
arendanud või
- loonud samadel kaalutlustel täiesti uue
teenuse või;
- on disaininud
oma sisemised teenused selliseks, et lõppklientidele
teenuseosutamine on muutunud oluliselt kasutajasõbralikumaks ja
efektiivsemaks;
- teenuse disainimise läbi on parandatud teenuse konkurentsivõimet,
turuosa, klientide või töötajate
rahulolu
2. Hindamisele võetakse teenused, mis on läbinud disainimise protsessi kahe viimase aasta jooksul konkursi toimumise ajast (2016 september kuni 2018 september) või mida on disainimise protsessi järel hakatud eelnimetatud ajavahemikus pakkuma.
Kategooriad
Teenusedisaini auhinnale saab töid esitada kahes kategoorias:
1. Teenusedisain erasektoris
2. Teenusedisain avalikus ja kolmandas sektoris
Tööde esitamine
Tööde esitamiseks vajalik informatsioon:
1. Teenuse, mille arendamiseks on teenusedisaini protsessi kasutatud, tutvustus (maksimaalselt 2 A4 lk,)
2. Kirjeldage täpset probleemi, mida hakati lahendama
3. Disainiprotsessi lühikirjeldus: selgitage ja illustreerige disainiprotsessi algusest lõpuni:
- Milliseid kliendiuuringuid (sh kvalitatiivseid) on läbiviidud? Millised olid peamised taipamised (ik insight) ja kuidas nendega arendustegevuses arvestati?
- Milliseid teenusedisaini metoodikaid ja tööriistu
kasutati?
- Kuidas kasutajad on olnud protsessi kaasatud?
- Kuidas teenusekontseptsiooni kasutajatega testiti?
- Tooge visuaalseid näiteid protsessi erinevatest osadest
ja lõplikust teenusest (kuni 10 fotot)
4. Milline on olnud teenusedisaini mõju?
- Kuidas disain on teenusele väärtust lisanud?
- Milline on otsene kliendikasu? Kasu organisatsioonile?
- Äriline kasu?
- Kasu ühiskonnale või kogukonnale?
5. Kliendi/kasutaja tagasiside.
- Tooge reaalne näide kliendi tagasisidest (tsitaat, FB kommentaar, e-mail, intervjuu vms)
7. Kataloogi ja näituse jaoks lühike kokkuvõte kogu projektist (kuni 1000 tähemärki eesti ja inglise keeles kokku)
Kontrollküsimus: kas kujutatu ja kirjeldatu on tavainimesele lugedes 5 minutiga arusaadav?
Vahežürii positiivse vastuse puhul (24. august) võimalusel luua teenusekirjeldus elektroonilise presentatsiooni või video kujul, mida on võimalik näidata tahvelarvutites ning edastada see 2. septembriks marii@disainikeskus.ee
Teenuse disaini auhinna tööde esitamine toimub Defolio keskkonnas defol.io
Disainitud teenuse hindamise kriteeriumid:
- kliendiuuringute käigus saadud taipamiste (insights) mõju arendusprotsessile ja lõpptulemusele
- kasutajate kaasatus disainiprotsessis
- kasutajasõbralikkus (kuidas teenus sobitub kasutaja elulilma)
- lihtsus
- arusaadavus
- tõestatud efektiivsus
- innovatsiooni tase
- funktsionaalsus
- rahvusvaheline konkurentsivõime
- disainimise protsessi eesmärgipärasus
Kasu auhinna saajale:
- Eesti disainiauhind “Teenuse disain”
kategoorias või
teenuse äramärkimine
- Õigus
kasutada tähist
Eesti Disainiauhind 2018 ja Äramärgitud töö
- Visuaalse auhinnatähise kasutamine auhinnatava veebilehel
ja kirjalikes materjalides
- Auhinnatud ja äramärgitud
tööde tutvustus meedias
- Osalemine nominentide näitusel (2 nädalat)
- Andmed auhinna kataloogis ja internetis
- Konkursi meediakajastused