UUDised
Eesti Disainiauhinnad 2024 näitus
Selgusid Eesti Disainiauhinnad 2024 võitjad
Selgusid Eesti Disainiauhinnad 2024 nominendid
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursile esitati ligi 400 tööd
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursi tähtaeg pikenes!
Noore disaineri auhinnad
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursi auhinnafondi väärtus kokku on üle 20 000 euro
Graafilise- ja meediadisaini auhindade kategooria läbis uuenduskuuri
Intervjuu Hegle Sarapuu-Johansoniga teenusedisainist
Intervjuu EDK juhataja Tiia Vihandiga Disainiauhindadest
Eesti Disainiauhinnad 2024 identiteedi lõi disainistuudio Unt/Tammik
Kuidas ennast ja oma töid konkurssidele/ auhindadele esitada
Tänavune Eesti Disainiauhinnad 2022 näitus saadetakse teele Pärnu Port Arturi keskusesse
Solarise Keskuse disainitänaval saab tutvuda Eesti disainiparemikuga
EDA2022 VÕITJAD ON SELGUNUD
Antalis: "Hea graafiline disain algab õigesti valitud paberist"
Rääkisime Eesti Disainiauhindade ühe pikaajalisema toetaja ja väga hea koostööpartneri Antalise esindajate Kersti Sülla ja Siiri Põldariga paberitrendidest ja sellest, kui loovad Eesti disainerid võrreldes naaberriikide disaineritega paberikasutuses on.
– Antalis on Eesti Disainiauhindu toetanud juba mitu mitu head aastat. Mis põhjusel?
Hea graafiline disain algab õigesti valitud paberist. Juhtiva paberimüüjana tunneme kohustust kaasa aidata Eesti disaini arengule ja soovime omalt poolt välja tuua parimad paberist disainitööd, mille meie graafilised disainerid on aasta jooksul loonud.
– Kuidas te hindate – kas Eesti disainerid on aastate jooksul läinud paberikasutusel aina uuenduslikumaks ja loovamaks või pigem jäänud igavamaks?
Tundub, et on jäänud igavamaks. Kurdetakse selle üle, et töö tegemiseks jääb vähe aega ja see sunnib tegema kindlaid ja harjumuspäraseid valikuid. Tihti teeb paberivaliku mitte disainer vaid tükikoja töötaja või trükivahendaja. Loovamad tulemused sünnivad aga siis, kui paber valitakse disaineri poolt, tööprotsessi alguses. Oluline on hea materjali tundmine ja kasutamise kogemus. Et disaineritel oleks koht, kust kiiresti ja mugavalt nõuandeid ning inspiratsiooni saada, avasime eelmisel sügisel Telliskivi Loomelinnakus paberistuudio „PABRIK”. Meie trükikonsultatsioonide eesmärk ongi seda kogemust disaineritele pakkuda, nii paberi kui ka trükitehnoloogiate osas
– Digitaalne vs trükitud – kui pea kõik meie ümber muutub digitaalseks, siis kas ja kuhu kaob paber ja kõik käegakatsutav?
Täna on digitaalne selges ülekaalus. Kui tehisintellekt võtab võimu inimintellekti üle, kaob nii paber ja ka muu käegakatsutav. Sõltub, kas inimkond laseb arengutel nii kaugele jõuda?
Samas tõstab üha enam pead taotlus kvaliteedi järele. Luksuskaupade turg on kasvutrendis, toitumise kvaliteedile pööratakse üha enam tähelepanu, käsitöö on jälle hinnas, keskkonnahoid muutub aina olulisemaks. Trükiste puhul võiks ka kvantiteet asenduda kvaliteediga ning pakkuda konkurentsi digitaalsele, mida on lihtne kopeerida, raske hoomata ja mille tulvas on üha raskem silma paista.
– Annate juba mitmendat aastat välja paberikasutuse auhinda “Väärt paber.” Mida te ühelt vääriliselt “Väärt paberi” laureaadilt sel aastal ootate?
Paber ja erinevad trükitehnoloogiad koostöös võivad luua imetlusväärseid tulemusi. Antalise peakontor kogub erinevate riikide esinduste kaudu aasta lõpuks kokku parimad trükised, nende hulgas on palju muljetavaldavaid. Eesti trükisedisain on märksa tagasihoidlikum ja ühelaadsem.
Laureaadi töö võiks pakkuda silmailu mitte ainult huvitava disaini vaid ka läbimõeldud ja kogemusliku paberikasutuse osas.
– Lõpetuseks – millised on paberitrendid aastal 2017?
Siinkohal tahaks muiates öelda, et digitaalne paber – FB, Twitter, Instagram, Pinterest jne. Usun aga, et ka päris paberile jääb digitaalse kõrval küllaldaselt ruumi.
Kindlasti jätkub recycled ja naturaalse tunnetusega paberite trend. Selle kõrval hakkab populaarsust koguma luksuslikum trükis, mida on võimalik disainida kasutades nii erinevaid pabereid kui ka huvitavamaid trükitehnikaid - kohtlakk, foolium, suru- ja siiditrükk.