Graafilise ja veebidisaini disaini võidutööd

14. september 2016, Tallinn

Kolmapäeval, 14. septembril kuulutati välja esimesed Eesti disainiauhinnad 2016 laureaadid graafilises ja veebidisainis.

Noor Püss, ADC*E Aasta disainer ja Grand Prix ning laureaadid tootedisainis, teenusedisainis ja noore disaineri preemiad SÄSI ja Noor Püss kuulutatakse välja sel reedel, 16. septembril kell 20.00 toimuval auhinnagalal Kultuurikatlas.  

Töid laekus kahte kategooriasse sel aastal rekordiliselt palju – üle kahe korra rohkem kui tavaliselt ehk ligi 300 üldine tase oli väga kõrge. "On näha, et kliendid hindavad üha kõrgemalt heal tasemel disaini," kommenteeris ADC*E direktor Janno Siimar. 

Iga kategooriat hindas omaette žüriid,kuhu kuulusid Veiko Tammjärv, Kalle Veesaar, Anne Pikkov, Johan Kallas, Ardo Kivi, Dan Mikkin, Gert Gutman, Gregory Clark, Haiko Kilkson, Indrek Sirkel, Ionel Lehari, Jaan Naaber, Jan Tomson, Janno Jõulu, Johan Kallas, Jüri Lõun, Kaarel Kala, Kristi Rummel, Markko Karu, Mart Anderson, Martin Rae, Meelis Mikker, Meelis Opmann, Mikk Tasa, Oliver Ooberg, Stefan Hiienurm, Kersti Sülla. Žüriide esimees on Björn Kusoffsky Rootsist.  

Kokku oli kategooriaid 18 ja kullad pälvisid järgmised tööd: 

Erioskuste kategooria: 

Illustratsioon: Sääsepirina Alguse Kontserdi plakat, disainibüroo Tuumik

Žürii kommentaar:„Ülilihtsate vahenditega loodud tugev kujund. Teostus on nii võimas, et sääsepirinat on füüsiliselt kuulda.” 

Foto: Craftersi visuaalne maailm, disainibüroo IDEA AD


Žürii kommentaar:„Fotolavastus jätkab toote kontseptsiooni, kus väärtustatakse käega tehtut. See lisab fotodele põnevust ja annab edasi õige džinni tunde. Eri tekstuurid ja tasapinnad tekitavad ebatavalise ruumi, milles on tunda toote hinge.”

Animatsioon: X-Road Explainer, disainibüroo TOLM 

Žürii kommentaar:„Keeruline teema on visuaalselt lihtsalt lahti seletatud. Nutikad nüansid ja stiilne tervik.” 

Tüpograafia: Sugu:N, disainibüroo AKU


Žürii kommentaar:„Eklektiline tüpograafia, mis illustreerib tabavalt etteantud teemat ega jäta lugejat ükskõikseks, vastandudes oma grotesksuses naisteajakirjadele.  

Copy: EGGO Unistused, disainibüroo Angels 


Žürii kommentaar:„Ladusas sõnastuses kelmikas lauluke loob tootest meeldejääva persooni.” 

Sahtlitöö: Beneath the Glass Sky, Tolm 


Žürii kommentaar:„Retrohõnguline ja nostalgiasse kalduv visuaalne sähvatus, viimistletud kõrgemal tasemel tehniliste oskustega – visuaalselt maitsev kokteil.” 

Infograafika ja keskkond: 

Keskkonnagraafika ja näitusedisain: Elisa Flagship Store Graphics, disainibüroo: Velvet


Žürii kommentaar:„Sisearhitektide ja disainerite koostöö on hästi õnnestunud. Lõpptulemus on hea terviklik meeleolu. Ekspositsioon on põnev ja visuaalselt efektne.” 

Varia: Moega täidetud, disainibüroo Angels


Žürii kommentaar:„Annab Viru glamuurset imagot hästi edasi. On meeleolukas ja kvaliteetselt teostatud. Minimaalsete vahenditega on saavutatud mitmekihiline efekt.” 

Igapäeva pakend: Rakvere, disainibüroo: Kontuur Leo Burnett 

Žürii kommentaar:„Tohutu ülesanne – aga tulemus kukkus hästi välja. Kõik tooted harmoneeruvad üksteisega. Tähelepanu on pööratud nii fotode stilistikale, tüpograafiale kui ka kujundusele.” 

Eksklusiivsed väikeseeriad: Mohn (Poppy) Gin, disainer Jan Tomson 


Žürii kommentaar:„Detailidele on eeskujulikult tähelepanu pööratud ja teostus on suurepärane. Moodne ja 1930. aastaid meenutav korraga. Taktiilne, pudeli avamine on väike sündmus.” 

Firmagraafika (M-XL): Pocopay, disainibüroo AKU



Žürii kommentaar:„Tugev minimalistlik pildikeel, mis on digitaalsele brändile omaselt ka efektselt animeeritud.” 

Firmagraafika (S): Punane Maja, Polaar


Žürii kommentaar:„Vana ja värske samal ajal. Tore näha, et on loodud jõuline süsteem, mis ei kaota oma nägu ilmselt ka erinevate disainerite käe all.”  

Rebränding: Wendre, disainibüroo Brand Manual


Žürii kommentaar:„Rebrändingu kataloogis suurim muutuja. Pisidetailideni läbitöötatud terviklik süsteem, mis on valdkonnas eristuv ja äratuntav.” 

Hooajaline identiteet: Jazzkaar, disainibüroo Putka  


Žürii kommentaar:„Väga lihtne muster, mis on toimima pandud kõikidel brändi kandvatel materjalidel. Mõjub värskelt ja professionaalselt.”


Firmagraafika digimeedias: Telia Eesti, Kaks Ood, Tundra Digital, gotoAndPlay


Žürii kommentaar:„Julge ja tugeva brändikasutusega. Visuaalselt väga eristuv ja ainulaadne veebikeskkond.”  

Trükised: SISU-LINE, Stuudio Stuudio


Žürii kommentaar: „Läbimõeldud, süstematiseeritud ning intrigeeriv tervik, mis annab vihjeid ajakirja teema kohta juba enne trükise avamist.”        

Raamat: Kahvliahvi kokaraamat, Moonika Maidre



Žürii kommentaar: „Teemaga ideaalselt suhestuv illustratsioonidest, tüpograafiast ja fotodest koosnev mänguline ja inspireeriv tervik, mida on samal ajal ka praktiline ja mugav kasutada.” 

Kasutajakogemus: Craftory, Haiku


Žürii kommentaar:„Loomingulise, sujuva ostukogemusega toodetele keskendunud omapärase visuaaliga e-pood.”  

Antalise Väärt Paberi eriauhinna pälvis Tallink City trükis, disainibüroolt Kontuur Leo Burnett. 

Eriauhind Väike Wanker, parim endale tehtud veeb: Dux veebileht, Dux


Kõiki võidutöid saab vaadata siit: http://defol.io/eda/2016graafilineveeb/finalists

Eesti Disainiauhindadega tunnustatakse iga kahe aasta tagant parimat Eesti toote-, veebi-, teenuse- ja graafilist disaini. Vaheaastatel antakse välja ainult graafilise- ja veebidisaini auhinnad. Eesti Disainiauhindu annavad välja Eesti Disainikeskus, Art Directors Club Estonia, Eesti Disainerite Liit, Teenusmajanduse Koda.