Kuidas hinnata disaini?

12. september 2018, Tallinn


Eesti disain võiks olla maailmas konkurentsivõimeline, kui leitaks seni kasutamata nišše, ütles disainiagentuuri Identity loovjuht ja partner Ionel Lehari. Vana suurtööstusega on raske konkureerida.

Disain on eelkõige probleemide lahendaja, kuid meie tootmisjuhid ei ole selle olulisust veel täiel määral avastanud. „Neile tundub, et disain pole tõsine tegevus, millel oleks majanduslik mõõde,“ rääkis Ionel Lehari. „Ikka veel kohtab tootmisjuhte, kes Google abiga ise tooteid välja töötavad.“ Tema sõnul on need disainerid, kes on suutnud oma disainid tootmisesse viia, pidanud olema erakordselt tugevad ja järjekindlad.

Paljuski on disaini mõistmine inimlik probleem. Disaini ongi raske hinnata, sest paljuski kõrvutatakse kõrvutamatut – disainitud insenerlahendused on kõrvuti ehete ja moetoodetega. 

Loe artikli täisversiooni ärileht.ee