UUDised
Eesti Disainiauhinnad 2024 näitus
Selgusid Eesti Disainiauhinnad 2024 võitjad
Selgusid Eesti Disainiauhinnad 2024 nominendid
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursile esitati ligi 400 tööd
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursi tähtaeg pikenes!
Noore disaineri auhinnad
Eesti Disainiauhinnad 2024 konkursi auhinnafondi väärtus kokku on üle 20 000 euro
Graafilise- ja meediadisaini auhindade kategooria läbis uuenduskuuri
Intervjuu Hegle Sarapuu-Johansoniga teenusedisainist
Intervjuu EDK juhataja Tiia Vihandiga Disainiauhindadest
Eesti Disainiauhinnad 2024 identiteedi lõi disainistuudio Unt/Tammik
Kuidas ennast ja oma töid konkurssidele/ auhindadele esitada
Tänavune Eesti Disainiauhinnad 2022 näitus saadetakse teele Pärnu Port Arturi keskusesse
Solarise Keskuse disainitänaval saab tutvuda Eesti disainiparemikuga
EDA2022 VÕITJAD ON SELGUNUD
Teenusedisaini auhindadest
Teenusedisaini
auhindu annab välja Eesti Disainiauhindadel Teenusmajanduse Koda. Teenusedisaini auhindade eesmärk on näidata, et disain võib olla
tõhus meetod olemasoleva teenuse ümbermõtestamiseks, parendamiseks või täiesti
uue teenuse loomiseks ning sellega tõsta see disainidistsipliin meedia,
avalikkuse ja eelkõige ettevõtjate huviorbiiti.
Auhindadega tunnustatakse teenusedisaini rakendamist paremate, innovatiivsemate
ja kasutajasõbralikemate teenuste arendamisel Eestis, nii füüsilises kui
digitaales keskkonnas.
Ants Lusti (Creative Union juhatuse esimees, strateeg,
teenusedisainer) ja Kairit Kalvik (Teenusmajanduse Koda projektijuht)
räägivad natuke lähemalt EDA 2020 Teenusedisaini kategooriatega seonduvast.
Kuidas mõtestada
teenusedisaini olemust?
Ants Lusti: ‘‘2/3
meie majandusest on teenus. Teenusedisain
tähendab ettevõtte töö korraldamist kliendi seisukohalt vaadatuna. Eesmärk on
pakkuda head kliendikogemust igal ettevõtte ja kliendi kokkupuutel. Teenusedisainis on vaid üks reegel –
kasutajakesksus, s.t. kaasatud on kõik asjaosalised, nagu klient, teenusepakkuja ja muud
huvirühmad. Probleemi tuvastamise ja lahendamise aluseks on see, mida päris
inimesed tegelikes olukordades teevad, mitte idealiseeritud ettekujutus
sellest, kuidas kliendid ja töötajad eeldatud käitumismustritele reageerivad.’’
Millist rolli näeb
Teenusmajanduse Koda endal teenusedisaini auhinda välja andes?
Kairit Kalvik: ‘‘Oleme Teenusmajanduse Kojas alati väärtustanud
tulevikku vaatavaid innovaatilisi ideid ja ärimudeleid ning tunnustanud head disainmõtlemist
ja teenusedisaini. Koja liikmed on peamiselt ettevõtjad ja organisatsioonid,
kelle põhitegevusala on kõrge lisandväärtusega teadmusmahukas
teenus. Meie liikmete jaoks on oluline, et Eesti oleks edukas riik, mille
teenusettevõtted on maailmas konkurentsivõimelised ja meil kodanikena oleks
võimalus tarbida maailmatasemel teenuseid nii era- kui avalikust
sektorist. Arvestades, et teenusmajanduse
sektor on suurim ja väga kiiresti arenev sektor, on teenusedisain selles
konkurentsis püsimiseks ja edulugudeks märkimisväärse tähtsusega. Soovime
veelgi rohkem tõsta teenusedisaini olulisust meedia ja ettevõtjate, aga ka
laiema avalikkuse huviorbiiti. Ning loomulikult soovime tunnustada neid, kes on
oma panuse juba andnud, luues maailmatasemel innovatiivseid, kasutajasõbralikke
ja hästi juhitud teenuseid läbi disainimeetodite ja -mõtlemise.‘‘
Kes on oodatud kandideerima?
Teenusedisaini
auhinnale võivad kandideerida kõik ettevõtted, asutused ja agentuurid, kes on kas kindlal eesmärgil (näiteks efektiivsuse
tõstmine, rahvusvahelise konkurentsivõime parandamine, ligipääsetavuse
tõstmine, kogukondade võimestamine, keskkonnasäästlikkus) teadlikult oma
olemasolevat teenust kujundanud/arendanud või on loonud samadel kaalutlustel täiesti uue teenuse. Või
on disaininud oma
sisemised teenused selliseks, et lõppklientidele teenuse osutamine on muutunud
oluliselt kasutajasõbralikumaks, efektiivsemaks ja/või keskkonnasäästlikumaks.
Samuti on oodatud sellised tööd, kus teenuse disainimise läbi parandanud teenuse
konkurentsivõimet, turuosa, klientide või töötajate rahulolu.
Kuidas hinnatakse?
Hindamisele
võetakse teenused, mis on läbinud disainimise protsessi kolme viimase aasta
jooksul konkursi toimumise ajast (2017 september kuni 2020 aprill) ja mida on
disainimise protsessi järel hakatud eelnimetatud ajavahemikus pakkuma.
Teenusedisaini auhind antakse välja kahes kategoorias:
PARIM TEENUSEDISAINI PROJEKT AVALIKUS VÕI KOLMANDAS SEKTORIS, kuhu on oodatud kandideerima kõik viimase 3 aasta jooksul avalikus sektoris edukalt ellu viidud teenusedisaini projektid.
PARIM TEENUSEDISAINI PROJEKT ERASEKTORIS, kuhu on oodatud kandideerima kõik viimase 3 aasta jooksul erasektoris edukalt elluviidud teenusedisaini projektid.
Tööde esitamise tasu:
Varajane linnuke - 23.04.2020-22.06.2020 - 40€ + km / töö
Hiline linnuke - 23.06.2020-6.07.2020 - 80 € + km / töö
Rohkem infot Teenusedisaini kategooriate kohta leiab defolio keskkonnas.
Lisaküsimuste osas kirjutage Ants Lustile: ants.lusti@identity.ee
EDA 2020 AJAKAVA:
22. juuni: Varajane linnuke 40 € + km / töö
6. juuli: Hiline linnuke 80 € + km / töö
13. juuli: Bruno tähtaeg
10. august: Nominentide avalikustamine
14 - 20. september: Bruno nominentide näitus Disainiöö raames Põhjalas
15.-17. september: Seminarid disaineritele
18. september: Eesti Disainiauhinnad 2020 võitjate väljakuulutamine
21. september - 5. oktoober: Eesti Disainiauhinnad 2020 kureeritud näitus Viru keskuses